Arigatok anda semua ! :)

Friday, March 4, 2011

Saya Tetap Sayang SWAN FC !

SWAN FC ? Gapo dio tuh ? Mesti korang tak penah dengar lagi team ni kan ? Hehee. SWAN FC ni ekceli team football coursemate aku . Tapi tak semua dari DPPM la . Import 2 orang staf dengan 2 orang budak DPT (Diploma Pertanian) . SWAN FC ni ditubuhkan sebab nak join perlawanan bolasepak sempena Piala Dekan . Time musim Piala Dekan ni memang banyak la football club yang join . Antaranya Waspada FC , Arium FC , Panther FC , Vatica FC , Dyera FC , dan Dota Faces FC . Yang Dota Faces FC ni memang totally budak kos aku . Diorang ni terer defend je tapi bab-bab serang balas ni kureng sikit . Tapi takpe lah kan . Budak baru belajar . Standard la tuh . Aku nak story pasal SWAN FC ni . Dulu masa sem lepas time SWAN lawan , kitorang yang penyokong ni eksaited betol siap sediakan air la , buat dadih la bagai . Sebab tu dulu SWAN kalah . Manja sangat . Perut pun berat je kat padang sampai lari pun slow . Ni sume aku rasa effect air sirap dengan dadih tu la kot . Tapi sem ni kitorang tak buat dah macam tu . Datang sokong diorang berlenggang je . Air semua tak bawak . Pandai-pandai la nak hidup .And hasilnya.................................................................SWAN memang mantap ! Dari awal game SWAN tak penah kalah pun . Seri pun takde . Tapi diorang takde rezeki nak sampai final . Tetiba boleh kalah pulak kat semi-final . Masa tu lawan dengan Vatica FC . Alah , kalah tipis je kot . 3-2 je. Tu pun ada 1 gol dari Vatica tu yang offside tapi pengadil tu tak nampak . Linesman 2 ekor tu pun mengigau agaknya . So , gol yang tak gol tu dikira gol pulak . Watdehel ? Tapi masa SWAN kalah hari tu memang aku frust . Tak penah aku tengok bola sampai menangis ok ! Yela , sedih gila kot . Dari awal game aku turun tengok diorang main . The fact is they all are superb ! Memang hebat ! Tapi sayang takde rezeki . Sampai player pun ada yang nangis . Lelaki nangis tuh ! Lagi la aku sebak tengok budak-budak lelaki ni down gila . Yela , si Vatica tu kira menang tak bermaruah la . Gol offside pun dikira jugak apahal . Tapi SWAN dapat tempat jugak la . Lepas lawan dengan Dyera FC rabu haritu , SWAN menang 3-1 . Tu pun aku rasa boleh belasah banyak lagi tapi ye la , diorang dah tak semangat sangat kan . Main pun ada sikit slow haritu . Nasib boleh menang . Tapi yang aku perasan , penubuhan SWAN FC ni banyak menyatupadukan course aku . Bangga aku jadi part of DPPM . To SWAN and DPPM , kamu semua rock !! 
Ni la SWAN FC ! :D


Dota Faces FC ! Korang pun gempak ok ! :)


Striker SWAN , Anas Buqhari . Even kaki dia injured , dia main fulltime tau . Great job !


Aku suka pic ni ! Comel sungguh :D


Kecik amik pic curik ! Huduh je nganga camtuh -______-
_


p/s : Tetiba rasa emo pulak bila buat entry macam ni . Hehee . 

No comments:

Post a Comment